Dnevni unos pržene piletine i rizik prerane smrtiŽene koje svakodnevno jedu prženu piletinu imaju 13 posto veću vjerojatnost da će umrijeti prerano nego žene koje izbjegavaju ovu hranu.
Kontakt RSS
Dnevni unos pržene piletine i rizik prerane smrti
Žene koje svakodnevno jedu prženu piletinu imaju 13 posto veću vjerojatnost da će umrijeti prerano nego žene koje izbjegavaju ovu hranu.

Dnevni unos pržene piletine i rizik prerane smrti

Objavljeno: 8. svibnja 2019., Datum zadnje izmjene: 5. svibnja 2019.

Žene koje svakodnevno jedu prženu piletinu imaju 13 posto veću vjerojatnost da će umrijeti prerano nego žene koje izbjegavaju ovu hranu.

Pržena riba je samo malo bolja, sa sedam posto većim rizikom prerane smrti od svih uzroka, povezano s jednim dnevnim posluživanjem, pokazalo je istraživanje.

"Jedenje pržene hrane povećava ukupni unos kalorija i rizik od pretilosti, što je povezano s povećanim rizikom od smrti", rekao je viši autor studije Wei Bao sa Sveučilišta Iowa u Iowa Cityju.

"U našoj analizi smo računali ukupan unos kalorija, životne navike i status pretilosti", rekao je Bao putem e-maila. "Nakon kontroliranja tih faktora, ostala je povezanost pržene hrane s mortalitetom od svih uzroka i kardiovaskularnim mortalitetom."

Čak jedna od tri odrasle osobe u Sjevernoj Americi jede brzu hranu, obično prženu, svaki dan, napisali su Bao i kolege u "BMJ".

Prethodna istraživanja su povezala prženu hranu s povećanim rizikom od pretilosti, bolesti srca i dijabetesa, ali potencijalna povezanost s preranom smrću je bila nejasna.

Za ovu studiju su istraživači ispitali podatke iz upitnika o prehrani od 106.966 žena u dobi od 50 do 79 godina koje su sudjelovale u studiji o zdravlju žena u razdoblju od 1993. do 2017. godine.

U prosjeku su svaku ženu pratili oko 18 godina. Tijekom praćenja je 31.588 žena umrlo, uključujući 9.320 osoba koje su umrle od srčanih problema i 8.358 koje su umrle od raka.

Kako bi procijenili potrošnju pržene hrane, istraživači su notirali koliko često su žene prijavljivale uzimanje određenih namirnica kada su se prvi put uključile u studiju, uključujući: "prženu piletinu"; "prženu ribu, riblji sendvič i pržene školjke (škampi i kamenice)"; i ostale pržene namirnice, kao što su pomfrit, tortilja, čips i tacos.

Nakon što su uzeli u obzir druge čimbenike koji bi mogli ubrzati smrt, kao što su ograničeno obrazovanje, neaktivnost i konzumiranje sveukupne nezdrave prehrane, istraživači su otkrili da je redovito jedenje pržene hrane povezano s povećanim rizikom od smrti iz bilo kojeg uzroka, a posebno od problema sa srcem.

Žene koje su jele barem jednu dnevnu porciju pržene piletine imale su 12 posto veću vjerojatnost da će umrijeti od srčanih problema od žena koje nisu jele prženu hranu, pokazalo je istraživanje. U međuvremenu je pržena riba povezana s 13% većim rizikom od mortaliteta povezanog sa srčanim problemima.

Čini se da jedenje pržene hrane nije utjecalo na rizik od umiranja od raka.

Sudionice koje su jele prženu hranu češće su bile mlađe, nebijele, s manje obrazovanja i nižim prihodima. Također su češće bile pušačice, manje su vježbale i imale lošiju prehranu.
Studija nije bila kontrolirani eksperiment koji bi bio osmišljen kako bi dokazao da pržena hrana izravno utječe na dugovječnost. Drugi je nedostatak to što se oslanjala na prisjećanje žena što su sve jele.

IZVOR: http://bit.ly/2RVUd2s
BMJ 2019.



:: Dubravka Dedeić, dr.med :: spec. ginekologije i porodništva :: Poliklinika Harni