Zloporaba opojnih sredstava i poremećaji raspoloženja češći kod rodilja s upalnom bolesti crijevaUpalna bolest crijeva povezana je s povećanim rizikom od postporođajnih poremećaja raspoloženja i zlouporabe opojnih sredstava.
Kontakt RSS

Objavljeno: 21. lipnja 2019., Datum zadnje izmjene: 17. lipnja 2019.

Upalna bolest crijeva (IBD), a osobito Crohnova bolest, je povezana s povećanim rizikom od postporođajnih poremećaja raspoloženja i zlouporabe opojnih sredstava, pokazali su novi rezultati studije u časopisu Gut. "Važno je da liječnici prepoznaju da postoji rizik za sve žene, ali posebno za žene s IBD, te da ga pokušaju identificirati i brzo liječiti", rekao je dr. Eric I. Benchimol iz Dječje bolnice istočnog Ontarija.

Osobe s IBD su suočene s povećanim rizikom od mentalnih bolesti, osobito kada je bolest aktivna, nadodali su Benchimol i njegov tim. U Ontariju su u razdoblju od 2002. do 2014. godine analizirali 3.721 žena s jednim živorođenim djetetom i IBD te 798.908 žena bez IBD-a koje su tijekom istog razdoblja rodile dijete.

Žene s IBD-om su imale 22,7% vjerojatnost za razvoj nove mentalne bolesti tijekom trudnoće ili prve godine nakon poroda, u usporedbi s 20,4% žena bez IBD. Veća je vjerojatnost bila da će razviti duševnu bolest tijekom postporođajnog razdoblja (prilagođeni omjer rizika 1,20) nego žene bez IBD-a, ali njihov rizik nije bio povećan tijekom trudnoće. Žene s Crohnovom bolešću su bile pod većim rizikom (HR 1,12) u postporođajnom razdoblju od žena bez IBD-a, ali rizik nije bio veći kod žena s ulceroznim kolitisom (UC). Rizik je bio najveći tijekom prvih 90 dana nakon porođaja.

Poremećaji raspoloženja i anksioznost (aHR 1,14) te poremećaji uporabe alkohola i opojnih supstanci (aHR 2,73) su bili češći u žena s IBD. Analiza podskupina identificirala je ovaj uzorak kod žena s CD-om, ali ne i kod žena s ulceroznim kolitisom (UC). Starosna dob majke, godina porođaja, broj prenatalnih posjeta i smrtnost novorođenčadi su povezani s rizikom od nove mentalne bolesti ili dijagnoze zlouporabe opojnih tvari kod žena s IBD.

Sindrom apstinencije novorođenčadi je bio značajno češći kod beba rođenih od žena s IBD-om, rekao je Benchimol, sugerirajući da su opioidi "vrlo vjerojatno" čimbenik u dijagnosticiranju sindroma apstinencije. "Stvarno moramo obratiti pozornost na lijekove koje propisujemo, a kod žena s Crohnovom bolesti trebamo izbjegavati opijate ako je uopće moguće", rekao je.

"Važno je iz perspektive svijesti pružatelja usluga barem misliti da bi to mogao biti problem i postupiti tako da ne napravimo poteškoće s krivim pristupom u liječenju mentalnog zdravlja", kazao je Benchimol.

IZVOR: http://bit.ly/2DxclH5
Gut 2019.

:: Dubravka Dedeić, dr.med :: spec. ginekologije i porodništva :: Poliklinika Harni