Datum zadnje izmjene: 16. 01. 2020.


Žene nakon porođaja su daleko zadovoljnije bolničkim iskustvom kao i ostvarenom komunikacijom s liječniko kada su liječnici svoju jutarnju vizitu obavljali kasnije tijekom jutra, u usporedbi s ranom vizitom, ukazuju podatci iz aktualnog istraživanja.

"Važno je da pacijenti sudjeluju u donošenju odluka o svom vlastitom zdravlju. Kod kasnijih jutarnjih vizita (nakon 8:00 h), pacijentice su budije i sposobne za komunikaciju sa svojim liječnicima po pitanju liječenja, te postavljanju pitanja koja ih muče, a moguća je i prisutnost članova obitelji," rekao je Dr. Robyn Roberts, voditelj istraživanja koje je provedenu na Sveučilištu "UT Health-University of Texas Medical School" Houston.

Dr. Roberts je predstavio rezultate istraživanja početkom veljače na godišnjoj konferenciji američkog Društva za materno-fetalnu medicinu, koji je održan u Atlanti, Georgia.

Znanstvenici su slučajnim odabirom testirali odgovore 152 žene koje su rodile u tercijarnom medicinskom centru. Jedna skupina rodilja imala je rutinsku vizitu između 4:00-7:00 h, dok je druga skupina imala vizitu po pravilu nakon 8:00 h, navedeno je u kongresnoj prezentaciji. Sažetak istraživanja objavljen je i u internetskom izdanju časopisa "American Journal of Obstetrics and Gynecology".

Prilikom otpusta, sve rodilje su ispunile upitnik u kojem su ocijenile komunikaciju sa liječnicima. Rodilje koje su imale kasnije vizite ocijenile su komunikaciju s liječnicima prosječnom ocjenom višom od 8 od ukupno mogućih 9 bodova, u usporedbi s prosječnom ocjenom 6 od 9 u skupini s ranom rutinskom vizitom. Prva skupina pacijentica je bolničko iskustvo također ocijenila višom ocjenom: 17 od ukupno 17, u usporedbi s 15 od 17 u skupini s ranom rutinskom vizitom. Tako je i sveukupna ocjena bolnici bila veća u skupini rodilja kod kojih je vizita obavljan nakon 8:00 sati i iznosila je 9 od 10, u usporedbi s ocjenom 7 od 10 ako je vizita bila u ranim jutarnjim satim. Sve navedene razlike bile su u području statistički značajnih vrijednosti.

"Kako su i bolnice i liječnici u sve većem broju zainteresirani i ocjenjuju zadovoljstvo pacijenata, pitanja kao što je ovo zaslužuju brižljivo ispitivanje," rekao je Dr. Joseph Biggio, ddirektor Maternol-Fetalne jedinici na Sveučilištu Alabam, Birmingham, koji nije bio uključen u studiju.


 

SOURCE: http://bit.ly/20T9D1R
Am J Obstet Gynecol 2016.


dr. Vesna Harni
  Novosti - Sve