Datum zadnje izmjene: 06. 04. 2024.


Studija koja je pratila više od 1.3 milijuna prerano rođenih beba u Floridi je otkrila da su dvije trećine onih rođenih sa samo 23 ili 24 tjedna na vrijeme spremni za vrtić, a gotovo 2% tih dojenčadi kasnije su imala status nadarene djece u školi. Takva vrlo rano rođena beba ima nižu ocjenu na standardiziranim testovima od terminskog djeteta, no kako se duljina trudnoće povećava, razlike u testnim rezultatima su zanemarive, navodi se u studiji koju je provelo Northwestern University i objavljenoj u online izdanje "JAMA Pediatrics".

"Ono što me oduševljava u ovoj studij jest to što mijenja fokus za kliničara i obitelj na taj način da se ne usredotočujuće samo na medicinske ishode djeteta nego i na buduće obrazovne rezultate kod prijevremeno rođenih beba", izjavio je dr. Craig Garfield, prvi autor studije i izvanredni profesor pedijatrije i medijske društvene znanosti u Northwestern Medicine. Istraživači su analizirali školske rezultate od 1,3 milijuna dojenčadi rođenih u Floridi od 1992. do 2002. godine, koji su rođeni od 23. do 41. tjedna, a koji su kasnije išli u državne škole u razdoblju od 1995. do 2012. godine. Djeca su ocijenjena za spremnost za vrtić i testirana u matematici i čitanju od 3. do 8. razreda.

Istraživanje je obuhvatilo 925 beba rođenih između 23 i 24 tjedna; ove bebe su najčešće imale normalnu kognitivnu funkciju kasnije u životu, s 1,8% postizanja nadarenog statusa u školi. Tijekom razdoblja obuhvaćenog istraživanjem, 9,5% djece diljem države je bilo nadareno.

Za razliku od toga, 5,8% svih studenata javnih škola koji su rođeni u Floridi su imali slabe rezultate; 33,5% ove djece je rođeno od 23. do 24. tjedna. Studija nije analizirala zašto su iznimno prerane bebe kasnije postizale dobre rezultate u školi, rekao je Garfield u izjavi te nije analizirala da li je njihov uspjeh bio povezan s dodatnom podrškom obitelji ili škole ili biološkim nasljeđem djece.


IZVOR: http://bit.ly/2sUPAW4
JAMA Pediatrics 2017.

 

  Novosti - Sve