Datum zadnje izmjene: 30. 12. 2019.

U sprečavanju širenja herpesa najvažnije je prepoznati simptome prvog stadija, izbjegavati intimni kontakt s drugim osobama od trenutka pojave ovih simptoma do potpunog iščezavanja mjehurića.

Ključnu ulogu igra pravilna funkcija imunološkog sustava. Oštećena funkcija imunološkog sustava manifestira se osjećajem umora, nadraženosti, opće osjetljivosti prema bolestima i infekcijama. U većini slučajeva epizode herpesa izbijaju u razdobljima fizičkog i emocionalnog stresa.

Najvažniji načini za jačanje imunološkog sustava obuhvaćaju zdravu prehranu, tjelovježbu kao i izbjegavanje stresnih situacija, pretjeranog umaranja i iscrpljivanja.

Genitalni herpes spada u skupinu neizlječivih oboljenja, ali što ranijim početkom liječenja može se spriječiti izbijanje mjehurića, mogu se uvelike smanjiti tegobe, kao i učestalost ponovnog izbijanja infekcije.

Potrebno je izbjegavati:

• spolni odnos od trenutka prepoznavanja prvih simptoma,
  • češanje zahvaćenog područja, čak i u slučaju svrbeži,
  • stalno provjeravanje napredovanja herpesa pipanjem mjehurića,
  • dodirivanje mjehurića, čak i tijekom brisanja spolovila nakon mokrenja, a ako imate herpes na usnicama i
  • dodirivanje usana prilikom pušenja,
  • dodirivanje brade i usana tijekom pisanja ili razmišljanja, te
  • zajedničku uporabu predmeta kao što su cigarete, zubne četkice, čaše i posuđe.
Liječenje genitalnog herpesa

Liječenje

Liječenje se provodi medikamentoznim putem, pri čemu se primjenjuju specifični protuvirusni / antivirusni lijekovi kao što su aciklovir, valaciklovir ili famciklovir u obliku tableta i protuvirusne kreme. S protuvirusnim lijekovima najbolje je započeti već kod osjećaja napetosti kože i peckanja, prije izbijanja mjehurića. U akutnoj fazi, kod bolova od pomoći su analgetici.

Protuvirusna terapija.

• ublažuje simptome akutne epizode,
  • skraćuje trajanje simptomatske faze herpesa,
  • smanjuje pojavnost svih simptoma (npr. izbijanje mjehurića),
  • prevenirati izbijanje i smanjuje učestalost rekurentne infekcije.

Protuvirusni lijekovi koriste se na dva načina:

• periodično – tijekom akutne epizode bolesti, što ranije s pojavom ili osjećajem prvih simptoma s ciljem slabljenja intenziteta i trajanja simptoma,
  • kontinuirano – kod osoba s čestim i bolnim recidivima terapija se koristi svakodnovno s ciljem prevencije, odnosno smanjenja broja rekurentnih epizoda.

U slučaju primarne infekcije herpesom neposredno prije poroda, zbog opasnosti prijenosa infekcije na dijete, trudnoća se dovršava carskim rezom. Ako se radi o već postojećoj infekciji genitalnog herpesa, tijekom posljednjih 4-6 tjedana trudnoće preventivno se primjenjuje valaciklovir u individualnoj dozi od 200 do 1,000 mg dnevno.

Ostali lijekovi koji se primjenjuje u liječenju genitalnog herpesa simptomatski su lijekovi, lijekovi koji ublažavaju simptome. Ti lijekovi uključuju znatan popis mogućih popratnih učinaka uključujući vrtoglavicu, glavobolje, proljev, mučninu, povraćanje, opću slabost, umor, upalu grla, vrućicu, nesanicu, oticanje, osjetljivost i krvarenje iz desni, te alergijske kožne reakcije.